پاورپوینت برندسازی درصنعت کفش-چالش ها و فرصت ها(مطالعه موردی بازار ایران)

دسته بندي : کتاب » کسب و کار و پول

برندسازی درصنعت کفش-چالش ها و فرصت ها(مطالعه موردی بازار ایران)

برندینگ یا همان برندسازی (Branding) یکی از مهم‌ترین اصول هر کسب‌وکاری است که استراتژی ها و اصول خاص خود را دارد ، دانستن این اصول برای هر بیزینسی الزامی است. هر کس به فراخور حال خود و به تناسب نیاز خود تعریف برند و برندسازی را تغییر داده است. به زبان ساده، برند شما در واقع اعتبار شما در نزد مشتری است. برند به مشتریان شما می‌گوید که چه انتظاری از محصولات و خدمات شما داشته باشند. برند شما، در واقع شخصیت فعلی شما است. در این مقاله درباره اصول اولیه‌ی برند سازی بیشتر می‌خوانید. در بازار رقابتی امروز، استراتژی برند قوی و مؤثر، مزیت عمده‌ای به شمار می‌رود. اما برندسازی واقعا چه معنایی دارد و چگونه بر کسب‌وکار شما اثر می‌گذارد؟ چگونه برندسازی کنیم؟ مقدمات برند سازی چیست؟ برای برند سازی چه باید کرد؟ قوانین برندسازی چیست؟

برندینگ یا برندسازی چیست

برندسازی یا برندینگ فرآیندی است که در آن شما نام برند خود را برای مخاطبین معنا می کنید. برندسازی یعنی تلاش برای رسیدن به معروفیت و محبوبیت. این موارد می تواند برای یک کسب و کار یا یا برای یک شخص باشد که در آن شهرت و اعتبار مدنظر است. فرآیند برندسازی به‌ روش های مختلفی انجام می‌شود اما هدف نهایی آن تنها آگاهی مردم نسبت به نام و برند شما است.

استراتژی برند سازی چیست ؟

استراتژی برندسازی طرحی است که اهدافی خاص و بلندمدت را در برمی گیرد و می تواند با تکامل و بهبود یک برند موفق حاصل شود و مجموعی از اجزای بنیانی شرکت شما آن را قابل شناسایی می سازد. یک استراتژی مشخص و قابل اجرا بر روی تمام جوانب یک کسب و کار تاثیرگذار است و به طور مستقیم با نیازهای مشتری احساسات و محیط رقابتی مرتبط است.

دوره برندسازی
استراتژی برندسازی طرحی است که اهدافی خاص و بلندمدت را در برمی گیرد

اجازه بدهید اول از همه بزرگ ترین تصور اشتباه در مورد استراتژی برندسازی را برایتان شفاف سازی کنیم . برند شما صرفا محصول, لوگو, وب سایت و یا نام شما نیست. در حقیقت برند شما بسیار بیشتر از آن هاست. مفهوم برند شاید کمی غیر ملموس باشد ولی به همان اندازه سخت است که برندهای قدرتمند و متوسط را بتوان از هم جدا کرد و تشخیص داد.

بنابراین برای  کمک به شما در مبحث برندسازی که اکثر بازاریابان آن را بیشتر شبیه یک هنر می دانند تا یک کار علمی، ما مبحث جامع استراتژی برند سازی را به هفت قسمت اساسی تقسیم بندی کرده ایم که می تواند برای بقای شرکت شما در طول سالیان دراز مفید باشد .

۷ عنصر برای یک استراتژی جامع برندسازی:

  • هدف

هر برندی وعده می دهد ولی در بازار که اعتماد مشتری پایین هست و در نظر گرفتن بودجه برای  مشتری بسیار حائز اهمیت است تنها وعده ی داد شده نیست که یک برند را از برند دیگری متمایز می سازد.بلکه داشتن یک هدف مشخص هست. (آلن آدامسون , رئیس طراحی و مشاوربرندسازی شرکت Landor Associates). در هنگام تعیین موقعیت برند خود, فهمیدن آن چه که برند شما دقیقا وعده می دهد بسیار مهم است.

دانستن این که چرا هر روز از خواب بیدار می شوید و به سر کار می روید بسیار مهم است .به عبارت دیگر هدف شما باید خاص و مشخص باشد زیرا داشتن هدف مشخص هست که بین شما و رقبای شما تمایز ایجاد می کند.

داشتن هدف مشخص در ساخت برندینگ
داشتن هدف مشخص هست که بین شما و رقبای شما تمایز ایجاد می کند

چگونه می توانید هدف کسب و کار خود را تعریف کنید؟

بر اساس وب سایت Business strategy insider هدف کسب و کار را می توان به دو روش تعریف کرد.

  • کارکردی : این مفهوم به  ارزیابی موفقیت از منظر منطق آنی و تجاری متمرکز است .به عنوان مثال هدف کسب و کار شما این است که درآمد کسب کنید .
  • هدفمند :این مفهوم به موفقیتی تاکید دارد که با توانایی درآمدزایی و ایجاد بهبود در شرایط زندگی مرتبط است .

اگر چه کسب درآمد برای هر کسب و کاری مطمئنا بسیار مهم هست ولی ما برندهایی را تحسین می کنیم که تمایل دارند به چیزی بیش تر از سودآوری دست بیابند مانند IKEA چشم انداز کاری IKEA فقط فروش مبلمان نیست بلکه ایجاد یک زندگی روزمره ی بهتر هست.

این رویکرد برای مشتریان بالقوه جذاب است چون نشان دهنده ی تعهد کسب وکار برای ارائه ی ارزشی فراتر از صرفا کسب درآمد و فروش هست. وقتی هدف کسب وکار خود را تعریف می کنید این مثال را همیشه در ذهن خود داشته باشید : اگرچه کسب درآمد یک اولویت مهم برای همه ی کسب وکارها است ولی این مفهوم به تنهایی کافی نیست تا بتواند برند شما را در صنعت خود از دیگر رقبا متمایز سازد.

مشاوره برندسازی
چشم انداز کاری IKEA فقط فروش مبلمان نیست بلکه ایجاد یک زندگی روزمره ی بهتر هست

توصیه ما چیست؟ کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنید اگر شما نیاز به یک الهام دارید برندهایی را که تحسین می کنید بررسی کنید و ببینید که چشم انداز و ماموریت کسب و کار آن ها چگونه تعریف شده است.

  • ثبات (یکپارچگی)

نکته ی اصلی در مورد یک پارچگی این است که از صحبت کردن در مورد چیزهایی که ارتباطی با برند شما ندارند و باعث بهبود و ارتقای برند مورد نظر نمی شود خودداری کرد. عکس جدیدی به صفحه ی فیس بوک کسب و کارتان اضافه کردید؟برای شرکت شما چه معنایی دارد؟آیا با پیغام شما مطابقت دارد؟ یا صرفا یک چیز بامزه بود که به طورکاملا صریح و روشن مخاطبان شما را گمراه کند؟

در تلاش برای ایجاد یک پلت فرم برای برند خود , باید مطمئن باشید که تمام پیغام های شما یک پارچه هستند . در نهایت ,این ثبات و یکپارچگی برای هر چه بیش تر شناخته شدن برند شما کمک می کند. که این امر نیز به نوبه ی خود منجر به وفاداری مشتری می شود . برای دیدن یک نمونه ی عالی از یکپارچگی و ثبات بیایید نگاهی به برند کوکا کولا (coca cola) بیندازیم.

برند کوکاکولا (coca cola)

در نتیجه ی تعهد این برند به یکپارچگی , تمام المان های بازاریابی این برند با یکدیگر هماهنگ هستند که این امر باعث شده است به یکی از شناخته شده ترین برندهای جهانی تبدیل شود . برای مثال حتی در سطح حساب های کاربری خود در رسانه های اجتماعی , یکپارچگی تمام مطالب و برند کاملا واضح است.

برند کوکاکولا (coca cola)
تمام المان های بازاریابی برند کوکاکولا با یکدیگر هماهنگ هستند

برای جلوگیری از ترک مشتریان بالقوه باید سعی کنید قسمت هایی از کسب وکارتان را که با یکدیگر غیرمرتبط است یک پارچه و هماهنگ سازید. مزایای ایجاد یک شیوه نامه (style guide) را در نظر بگیرید .یک شیوه نامه میتواند شامل هر چیزی باشد , از تن صدایی که شما استفاده می کنید تا طیف رنگهایی که شما برای جایگاه یابی محصولات وخدمات خود به کار خواهید گرفت .با صرف زمان برای تعریف و توافق روی این نکات وملاحظات برند شما سودآور خواهد بود .

  •  هیجانات

مشتری ها همیشه منطقی تصمیم گیری نمی کنند .چگونه میتوانید این مساله را که فردی هزاران دلار بیش تر برای خرید موتورسیکلت Harley (هارلی) پرداخت کرده است را توضیح بدهید؟ در حالی که می توانست با بودجه ی خیلی کمتر موتورسیکلتی به همان خوبی بخرد.

آنجا یک صدای احساسی بوده که زمزمه می کرده : هارلی بخرید. ولی چرا؟ هارلی دیویدسون با ایجاد یک انجمن برای برند خود از برندسازی عاطفی استفاده می کند .این انجمن با نام (HOG  (Harley owner groups , صاحبان موتورسیکلت هارلی , برای ارتباط دادن مشتریان خود با برندشان و هم چنین برای ارتباط مشتری هایشان با یکدیگر شکل گرفته است .

هارلی دیویدسون با فراهم آوردن فرصتی برای مشتریانش برای این که احساس کنند بخشی از یک گروه و اجتماع بزرگتری هستند تا این که فقط تعدادی موتورسوار ساده باشند توانست موقعیت خود را به گونه ای تثبیت کند که برای کسانی که می خواهند موتورسیکلت بخرند تبدیل به یک انتخاب آشکار شود.

هارلی دیویدسون
هارلی دیویدسون با ایجاد یک انجمن موتورسواران برای برند خود از برندسازی عاطفی استفاده می کند

چرا؟چون انسان ها یک تمایل ذاتی برای ایجاد روابط دارند .

تحقیقات دو روانشناس:

(Roy Baumeister and Mark Leary) به بهترین شکل این نیاز را در فرضیه ی “تعلق خاطر ” بیان می کند که می گوید :انسان ها یک نیاز اساسی روانشناختی دارند که احساس کنند با دیگران در ارتباط هستند واین که پیوندهای دلسوزانه ومحبت آمیز در روابط صمیمی , مهم ترین بخش رفتار های انسانی هست . ناگفته نماند تعلق خاطر,  نیاز به عشق ,محبت و حضور در گروه ها مستقیما در وسط سلسله مراتب نیازهای مازلو (هرم مازلو ) قرار می گیرد که هدف آن دسته بندی نیازهای مختلف انسان است.

درسی که باید آموخت ؟

برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان خود در سطحی عمیق تر وعاطفی تر راهی پیدا کنید. آیا به آن ها آرامش می دهید ؟ آیا به آنها این حس را می دهید که جزئی از خانواده هستند؟ آیا زندگی را آسان تر می کنید؟

از محرک های عاطفی مانند این ها برای تقویت روابط و وفادار ماندن مشتری  استفاده کنید.

  •  انعطاف پذیری

در دنیایی که سریع در حال تغییر هست بازاریابان برای حفظ ارتباط باید انعطاف پذیر باشند. از طرف دیگر انعطاف پذیر بودن باعث می شود تا در مورد کمپین های خود خلاق باشید. ممکن است بگویید , یک دقیقه صبر کنید .چگونه می توان در عین یکپارچگی , انعطاف پذیر نیز باشیم؟

سوال خوبیست .در حالی که هدف یکپارچگی و ثبات , ایجاد استاندارد برای برند شماست. انعطاف پذیری شما را قادر می سازد که تعدیلاتی ایجاد کنید که باعث ایجاد علاقه شود و رویکرد شما را نسبت به رقیبان تان متمایز سازد. به عبارت دیگر برنامه بازاریابی مبتنی بر هویت برند به ثبات و یکپارچگی کافی نیاز دارند تا قابل شناسایی باشند و در عین حال برای به روز ماندن نیاز به تنوع کافی دارد. (کوین بودلمن , رئیس peopledesign)

انعطاف پذیری در قیمت گذاری

یک نمونه ی عالی از این نوع تعادل استراتژیک برند Old spice هست. این روزها Old spice یکی از بهترین نمونه های بازاریابی موفق هست. با این حال تا همین اواخر این برند برای اکثر پدران و مردها برند ناشناخته ای بود اما امروزه یکی از محبوب ترین برندها برای تمام آقایان در هر سنی است .

رمز این موفقیت چیست؟ انعطاف پذیری

با پی بردن به این امر که برای تامین جایگاه خود در بازار باید کاری انجام داد , old spice  با Wieden+Kennedy  همکاری کرد تا بتواند جایگاه برند خود را برای مشتریان جدید فراهم سازد . بین تبلیغات جدید, یک وب سایت جدید , بسته بندی جدید و محصولاتی با نام جدید old spice موفق شد تا توجه نسل جدید و جوان را با پیشرفت های استراتژیک به خود جلب کند.

بنابراین اگر تاکتیک های قدیمی شما دیگر کارایی ندارند , نگران تغییر آن ها نباشید. این مفهوم که چون این تاکتیک ها در گذشته کارایی داشته به این معنی نیست که اکنون هم باید کارایی مورد نظر را داشته باشد. از فرصت استفاده کنید تا طرفداران خود را به  روش های جدید و نو به کسب و کارتان متعهد سازید. آیا برند شما می تواند شراکت و همکاری هایی خارج از روال همیشگی و خارج از چارچوب همیشگی ایجاد نماید؟ آیا محصول شما ویژگی هایی دارد که هیچگاه آن ها را به طور برجسته بیان نکرده اید؟ برای ارتباط با مشتریان جدید ازنکات بیان شده استفاد کنید و به مشتریان قدیمی خود یادآور شوید که چرا آن ها شما را دوست دارند؟

  • مشارکت کارکنان

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم اگر می خواهید برند شما شناخته شود دست یافتن به حس یکپارچگی و ثبات بسیار مهم است .در حالی که یک شیوه نامه می تواند به شما کمک کند تا به یک تجربه ی دیجیتالی منسجم دست یابید به همان اندازه نیز مهم است کارکنان شما از نحوه ی برقراری ارتباط با مشتری ها و پرزنت کردن برند آگاه باشند.

صفر تا 100 مدیریت منابع انسانی در برندسازی
مهم است که کارکنان شما از نحوه ی برقراری ارتباط با مشتری ها و پرزنت کردن برند آگاه باشند

اگر برند شما در تعاملات توئیتری خود شوخ طبع هست , پس منطقی نخواهد بود که وقتی مشتری با شما تماس می گیرد با یک نماینده ی بدخلق و تند خو در ارتباط باشند .درست است؟

برای جلوگیری از چنین تجربه ی ناسازگاری به رویکرد zappos توجه کنید . اگر تا به حال با نماینده ی خدمات مشتری zappos در ارتباط بوده باشید می دانید من در باره ی چه چیزی صحبت می کنم. zappos چنان متعهد هست که اطمینان حاصل می کند نه تنها برند خود بلکه تمامی برندهادر تعاملات انسانی و دیجیتالی یکپارچه باقی می مانند. تا جایی که آن ها یک دپارتمان اختصاصی برای این امر اختصاص داده اند که Zappos insider  نام دارد. تمام کارمندان آن مجموعه به ارزش های اصلی خود و کمک به سایر شرکت ها در همین رویکرد پایبند هستند و شهرت زیادی در زمینه ی خدمات به مشتریان ایجاد کرده اند .

  •  وفاداری

اگر در موقعیتی هستید که انسان هایی شرکت و برند شما را دوست دارند نسبت به این مساله  بی تفاوت نباشید و پاداشی را برای دوست داشتن آن ها در نظر بگیرید. این مشتریان حسن نیت خود را برای نوشتن در مورد شما , توصیه کردن شما به دوستان خود و مانند سفیر برند شما رفتار کردن را انجام داده اند. ترویج وفاداری زود هنگام این افراد باعث بازگشت بیشتر مشتری و سود بیش تر برای کسب وکار شما خواهد بود . بعضی اوقات تنها چیزی که نیاز هست فقط یک تشکر کردن هست ولی بعضی اوقات بهتر است فراتر بروید و برای آن ها یک نامه ی شخصی بنویسید. یا برایشان اشانتیون بفرستید و از آن ها بخواهید نظرات خود را بنویسند و آن ها را در وب سایت خود به طور برجسته ثبت کنید.

وفاداری مشتری
بعضی اوقات برای وفاداری مشتری تنها چیزی که نیاز هست فقط یک تشکر ساده است

هنگامی که ما در  Hubspot به ۱۵۰۰۰ نفر مشتری دست یافتیم می خواستیم در ضمن صادق ماندن  نسبت به برندمان به شکل با شکوهی ازاین افراد تشکر کنیم .بنابراین  ۱۵۰۰۰ توپ نارنجی رنگ پینگ پنگ را از بالکن طبقه ی چهارم شرکت رها کردیم و عبارت از شما متشکریم توسط بادکنک های متالیک بزرگ شکل گرفت. اگر چه ممکن است برای برخی از افراد کمی غیر عادی و غیر معقول به نظر برسد ولی برای کسانی که برند ما را می شناسند این ژست مفهوم کاملی داشت .

وفاداری بخش مهمی ازهر برندسای هست مخصوصا اگر به دنبال پشتیبانی سازمان فروش خود باشید. در پایان روز برجسته ساختن یک رابطه ی مثبت  بین شما و مشتریان موجود, شرایط را برای همکاری مشتریان دارای پتانسیلی که قصد همکاری با شما را دارند فراهم می سازد.

  • آگاهی رقابتی

برای بهبود استراتژی خود و ایجاد ارزش بیش تر برای برند خود از رقابت به عنوان یک چالش بهره ببرید. شما دقیقا در کسب و کار مشابه هستید و به دنبال همان مشتریان هستید.درست است؟ پس ببینید رقیبان شما چه کارهایی انجام می دهند. برخی از تاکتیک های آن ها موفق بوده؟ و برخی از آن ها شکست خورده اند؟

موقعیت برند خود را بر اساس تجربه آن ها به منظور بهبود هر چه بیش تر شرکت و کسب وکارتان تنظیم کنید. یک مثال عالی از چگونگی بهبود برند خود با یادگیری از طریق رقبا برند Pizza Hut  هست. وقتی یک نفر که عاشق پیتزا بود در توئیتر خود سوالی ایجاد کرد .پیتزا هات فرصت را از دست نداد و در عرض چند دقیقه پاسخ دوستانه ای به این سوال داد قبل از اینکه Dominos Pizza  حتی فرصتی برای صحبت کردن در این مورد پیدا کند . اگر Dominos  رقیب هایش را زیر نظر بگیرد , می داند دفعه ی بعد اگرچنین وضعیتی پیش آید چه اقدامی بکند .

مثالی برای بهبود برندسازی
یک مثال عالی از چگونگی بهبود برند خود با یادگیری از طریق رقبا برند Pizza Hut  است

مشتریان Hubspot با استفاده از اپلیکیشن social Monitoring  می توانند به راحتی از منشن های رقبا در رسانه های اجتماعی اطلاع پیدا کنند . اگر چه هماهنگ ماندن با استراتژی های رقبا برای بهبود برندتان مهم هست ولی اجازه ندهید هر کاری که انجام می دهید را عینا کپی کنند. مطمئنا شما مانند تعداد زیادی از شرکت های دیگر محصول یا خدمات مشابهی را می فروشید اما برای این که برند شما منحصر به فرد هست شما در این کسب وکار هستید وتجارت می کنید . با هرحرکتی که رقیب شما عینا انجام می دهد این وجه تمایز را از دست می دهید.

در انتها باید بگوییم که مبحث برندینگ بسیار گسترده هست. دوره برند سازی که بسیاری از موسسات معتبر برگزار می کنند شامل ده ها سرفصل است. ما پیشنهاد می کنیم کتاب اصول برند سازی را مطالعه نمایید که شامل اطلاعات مفیدی راجع به برندینگ، اصول اولیه‌ برند سازی و اهمیت برندسازی است.

جمع بندی:

یک استراتژی خوب برای برندسازی باید شامل بخش های مختلفی باشد که شما را به بهترین شکل به سمت هدف نهایی یعنی خلق یک برند موفق راهنمایی کند. در این مقاله هفت فاکتور اساسی برای داشتن یک استراتژی موفق برندسازی مورد بحث قرار گرفت.هدف برند و کسب و کار شما باید کاملا مشخص باشد، برند شما باید در تمامی پلت فرم ها یکپارچگی خود را حفظ کند، هیجانات و احساسات مشتری ومصرف کننده درنظرگرفته شود، برند شما برای به روز ماندن باید همیشه انعطاف پذیری خود را حفظ کند، فضای کسب و کار شما باید به گونه ای تعریف شود که کارکنان شما بتوانند برندتان را به خوبی پرزنت کنند و زمینه ی لازم برای وفادار ماندن مشتری ها به برندتان محیا باشد و از استراتژی های رقبا جهت بهبود هرچه بیشتر برند وکسب و کار خود بهره مند شد

استراتژی های بازاریابی و فروش در صنعت کفش

برای موفقیت در صنعت کفش باید در طراحی‌های خود خلاق باشید و برای رقابت با سایر رقبا، استراتژی‌های بازاریابی قوی اتخاذ کنید. با توجه به بودجه بازاریابی‌تان می‌توانید از چندین تکنیک استفاده کنید که تعدادی از آنها نسبتاً ارزان ولی کارآمد هستند. بازاریابی و فروش در صنعت کفش به خصوص برای کسب و کارهای کوچک دشوار است زیرا به سختی می‌توان مشتریانی که از برند مورد علاقه‌شان خرید می‌کنند به سمت خود جذب کرد. این کسب و کارهای کوچک نیز می‌توانند از روش‌های بازاریابی شرکت‌های بزرگ الگوبرداری کرده، آن را با خلاقیت و تغییر همراه کنند و در آن موفق شوند. از آنجا که بازاریابی کفش‌های ورزشی، تفاوت چشمگیری با بازاریابی کفش مردانه یا زنانه دارد، باید یک برنامه بازاریابی هدفمند داشته باشید.

استراتژی های بازاریابی و فروش در صنعت کفش

خلاقیت داشته باشید!

اولین قدم برای موفقیت در صنعت کفش، داشتن خلاقیت است. به یک مفهوم خلاقانه فکر کرده و طراحی خود را بر اساس آن آغاز کنید. به عنوان مثال اگر قرار است کفش مردانه راحت برای صاحبان کسب و کار تولید کنید، در برنامه بازاریابی حتماً به این موضوع تاکید کنید که با اینکه این کفش‌ها در ظاهر مشابه سایر کفش ها است اما افراد با پوشیدن آن به شدت احساس راحتی خواهند کرد. تبلیغات خود را در فرودگاه‌ها، مجلات کسب و کار و سایر مکان‌هایی که مشتریان بالقوه حضور دارند، قرار دهید.

حضور آنلاین را فراموش نکنید!

وبسایتی با طراحی خوب راه بیندازید تا بتوانید تصویر انواع کفش‌های تولید‌ی‌تان را در معرض دید مشتری قرار دهید. یک فروشگاه همراه با درگاه خرید در این سایت بگذارید. مشتریان بالقوه به راحتی می‌توانند در اوقات فراغت یا هر زمان که دوست داشتند به سایت شما سر زده و با توجه به بودجه و مدل مورد نظرشان، یک کفش انتخاب کنند. با تبلیغات و پیشنهادات خاص، مشتری را ترغیب کنید و به طور منظم پاسخگوی سوالاتشان باشید. از نظرات و بازخوردهای مشتریان درباره تجربیات خرید و اجناس فروشی، از سلیقه و خواسته مشتری بیشتر مطلع شوید.

از نمایشگاه های مد حداکثر استفاده را ببرید.

برپایی نمایشگاه مد می‌تواند باعث آگاهی دیگران از تولیدی کفش شما شود. موضوع (تم) برنامه خود را کفش بانوان انتخاب کنید زیرا تولیدی‌ها به طور میانگین در مقایسه با سایر کالاها، هزینه بیشتری صرف لباس‌های طراحی شده برای بانوان ۱۶ سال به بالا می‌کنند. از افرادی که به نوعی با کسب و کار شما در ارتباط هستند نظیر مدل‌ها، روزنامه‌نگارها و… دعوت کنید تا بعد از اجرای نمایشگاه، خبر این برنامه را به گوش دیگران برسانند. در صورتی که این برنامه با موفقیت همراه بود، آن را تکرار کنید.

برنامه تشویقی ارجاع مشتری

یک برنامه تشویقی شامل تخفیف، کارت هدیه، اقلام رایگان و … در نظر بگیرید تا مشتریان فعلی‌تان تشویق شده و همکاران خود را برای خرید از شما ترغیب کنند. شما می‌توانید بعد از خرید مشتری، موضوع این برنامه را به او اطلاع دهید تا به این ترتیب برای معرفی افراد دیگر با رغبت بیشتری عمل کند.

رسانه های اجتماعی فرصتی بزرگ برای بازاریابی و فروش در صنعت کفش

رسانه‌های اجتماعی به عنوان پلتفرم بازاریابی ارزان و مستقیم می‌تواند ابزاری برای تبلیغ کسب و کار کفش‌تان شده و انواع مشتریان بالقوه را هدف قرار ‌دهد. یک صفحه در اینستاگرام،  فیسبوک و پینترست راه بیندازید و تصاویر کفش‌هایتان که فکر می‌کنید مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد را بگذارید و اجازه دهید مشتری، حس مثبت خود از تجربیاتش با کفش تولیدی شما را به اشتراک بگذارد. در عین حال می‌توانید عکس‌ها را مستقیماً به صفحه خرید کفش لینک کنید تا راحت‌تر خریدش را انجام دهد.

اسپانسر مسابقات شوید.

پا را فراتر از تبلیغات سنتی گذاشته و اسپانسر مسابقات شوید تا توجهات را به کالای خود جلب کنید. به عنوان یک استراتژی قرار است برند خود را تبلیغ کرده و لوگو و نام شرکت‌تان را در معرض دید عموم قرار دهید. به عنوان مثال اسپانسر یک بازی فوتبال محلی یا دانش‌آموزی شوید و علاوه بر معرفی کالای خود، پیشنهاد تخفیف یا کارت هدیه به عنوان جایزه دهید. پوسترهای بزرگی تهیه کنید که کفش‌های شما را طی مسابقه نشان دهد.

طراحی منحصر به فرد داشته باشید.

یکی دیگر از تکنیک‌های جذب مشتری، این است که به او فرصت دهید تا کفش مورد علاقه‌اش را طراحی کند، به این ترتیب مشتری کفشی منحصربه فرد و شخصی‌سازی شده با نیازهای خودش خواهد داشت. علاوه بر این می‌توان به مشتری اجازه داد طرح مورد نظرش را آپلود کند تا شرکت، آن را روی کفش مورد نظرش پرینت کند.

خدمات مشتری را فراموش نکنید!

اکثر افراد اساساً کفش را به خاطر مدل یا عملکرد آن خریداری می‌کنند، اما خدمات مشتری نیز می‌تواند نقش مهمی در تصمیم‌گیری مشتری برای خرید داشته باشد. بنابراین در مورد اینکه چه عواملی، خدمات مشتری شما را از سایرین متمایز می‌کند، یک استراتژی بازاریابی تهیه کنید که باعث جذب مشتری خواهد شد. به عنوان مثال، وبسایت خود را طوری طراحی کنید که امکان جستجو بر اساس پاشنه، سایز، رنگ و جنس را داشته باشد، تا خرید کفش برای بانوان به تجربه‌ای بسیار مثبت تبدیل شود. اگر از خدمات مشتری خلاقانه استفاده می‌کنید، در تبلیغات تلویزیون، رادیو و اینترنت مطرح کنید تا به جذب مخاطب بینجامد.

صنعت کفش و استراتژی های بازاریابی آن

استراتژی های بازاریابی و فروش در صنعت کفش

خلاقیت داشته باشید!

حضور آنلاین را فراموش نکنید!

از نمایشگاه های مد حداکثر استفاده را ببرید.

برنامه تشویقی ارجاع مشتری

رسانه های اجتماعی فرصتی بزرگ برای بازاریابی و فروش در صنعت کفش

اسپانسر مسابقات شوید.

طراحی منحصر به فرد داشته باشید.

خدمات مشتری را فراموش نکنید!

بستر سازی و شناخت صنعت کفش ایران

شناخت تاریخچه و پیشینه صنعت کفش ایران

کفش از گذشته تا حال

تولید کفش در ایران به روش صنعتی

مهمترین اسناد راهبردی صنعت کفش ایران

چشم انداز صنعت کفش ایران در سال ۱۴۰۴

بیانیه رسالت صنعت کفش ایران

اولویتهای راهبردهای صنعت کفش ایران

تامین منابع گسترده

استفاده ازشبکه های اجتماعی

نمایشگاه مد

حضورآنلاین

تحلیل استراتژیک آدیداس

محصولات آدیداس

افراد کلیدی و امور مالی سازمان

شرایط مالی

زیر مجموعه ها و شرکای تجاری آدیداس

جایگاه مردم در آدیداس

استراتژیهای شرکت آدیداس

استراتژی های موسسه بعد از ساختار دهی مجدد ۲۰۰۶-۲۰۰۵

استراتژی توزیع محصولات آدیداس

نقش ارزش ویژه برند آدیداس در استراتژی بازاریابی آن

تجزیه و تحلیل بازار

تجزیه و تحلیل مشتریان

مأموریت آدیداس: بهترین شرکت ورزشی دنیا بودن

نکات مهم برای دست‌یابی به این هدف

‌انتخاب‌های استراتژیک

نقش بازارهای جهانی

تحلیل استراتژیک SWOT

چاره‌جوئی بحران صنعت کفش ایران

صنعت کفش ایران در خطر نابودی

چالش های کفش ایران

تجهیزات و زیرساخت های نامناسب درکفش ملی

جذب مشتری فروشگاه کیف و کفش

مرگ برندها در ایران

نساجی مازندران

بررسی دلایل افول برند کفش ملی ایران از دیدگاه مدیران صنعت کفش در استان تهران

ترسیم و تحلیل زنجیره تامین و زنجیره ارزش صنعت کفش ایران

زنجیره تامین صنعت کفش

ریسکهای خاص موفقیت فروشگاه کفش

مدیریت ریسک در صنعت کفش

سایزبندی

شناسایی فاکتورهای آینده ساز صنعت کفش ایران

تاریخچه برند ریباک

اجرای راحت فیتنس با ریباک

دستکاری به‌موقع قیمت

شناخت درست و تقسیم‌بندی دایره مخاطبان دراسکچرز

همگام با آژانس‌های تبلیغاتی

تنوع در روش

فیل غمگین ،معلق میان آسمان وزمین

قبرستان برند‌های ایرانی

سرنوشت کفش ملی درهاله ای از ابهام

انقراض برند‌های دایناسوری

عدم پذیرش شوک الکتریکی برای احیای برند

حس نوستالژی  مخاطبان دربرندی که به تدریج متوقف شد

دارایی‌های استراتژیک برند ملی

المان های بصری ضعیف درکفش ملی

گم‌گشتگی هویتی و دوگانگی شخصیتی برندکفش ملی

بسته‌بندی‌های کارتونی کفش

چالش بسته بندی

تاریخچۀ جایگاه سازی مجدد

چند نکته درمورد برندسازی فروشگاه کفش

نگاهی به آگهی تبلیغاتی جدید کفش بلا / تبلیغ به پشتوانه نوستالژی

برجسته کردن نکات نوستالژیک برند در کمپین تبلیغاتی

نگاه متفاوتی باید در طرح آگهی منعکس می‌شد

دهه شصتی‌ها؛ گروه مخاطبانی که با برند خاطره دارند

طراحی استیکرهای متفاوت برای فروشگاه‌های برند

از جوانی تا سالخوردگی

جوان شدن تصویر برند و طراحی هویت بصری جدید

سرنوشت تلخ ۶ کارخانه مشهور ایرانی

نام برند: پارس الکتریک

شیرهای دوقلوی خسته از واردات /نام برند: کفش بلّا

قدیمی‌ترین تولیدکننده لوازم خانگی ایران/ارج

افول گرما و سرمای ایرانی/نام برند: آزمایش

نشانه پاکیزگی که دیگر نیست/نام برند: تولی‌پرس

سرگذشت تلخ یک چرخه ریسندگی/نام برند: نساجی مازندران

از ارج تا کفش بلّا؛ برند‌های بزرگ ایرانی که خاموش شدند

آزمایش

چیت سازی ری

پیکان

کفش ملی نیاز به ری‌برندینگ دارد

مقایسه کفش ملی با نایک

اولین قدم برای ریبرندینگ کمپانی کفش ملی

استفاده کفش ملی از شبکه های اجتماعی

دوگانگی ها درکفش ملی

دسته بندی ها درکفش ملی

فروشگاه آنلاین کفش ملی نگاه جدیدبه بازارو مشتریان

ریبرندینگ کفش ملی با تولید دوباره‌ی کیکرز

کیکرز خاطره خوب و نوستالژیک مشتریان

کفش ملی به دنبال ۱۰ درصد بازار

چالش برند سازی درصنعت کفش ایران

موانع تولید مشارکتی

قوانین و مقررات دست وپاگیر،مانع سرمایه گذاری برندهای خارجی درصنعت کفش ایران

رتبه بندی بزرگترین برند های کفش ایران

تنوع در طراحی کفش‌های طبی پاندورا

سرگذشت برندهای کفش ایرانی

بلا، یادگار مهاجران کاشی

کفش وین، برنده دوی ماراتن

گام به گام، با کفش گام؛ نهرین، کفش بچه های خوب

غول های کفش ایرانی از پا درآمدند

رونق دهه ۴۰ و ۵۰ کفش ایرانی در بازار نیست

تبریز، آخرین سنگر زنده ماندن کفش های ایرانی

گروه صنعتی کفش آفاق

کفش فرزین

کفش آداک

چرا امپراتوری های کفش ایران افول کردند؟

اهمیت طراحی درصنعت کفش

ضعیف بودن قدرت برندهای ایرانی در بازارهای داخلی و صادراتی

کپی کردن طولانی مدت راز انقراض!؟

بهترین برندهای چرم ایرانی

چگونه چرم اصل را تشخیص دهیم؟

بهترین مارک کفش چرم ایرانی از نظر کیفیت

بهترین مارک کفش ایرانی چرم از نظر طراحی و زیبایی

بهترین برند کفش چرم ایرانی از نظر قیمت

معیارهای مهم در انتخاب بهترین مارک کفش چرم ایرانی

نکات مهم در خرید بهترین برند کفش ایرانی چرمی

اهمیت خرید کفش ایرانی.

شعارچرم مشهد

شهرت چرم کاکتوس

طراحی زیبا درچرم درسا

شرکت تولیدی کفش رویال

نوآوری درکفش رویال

 

دسته بندی: کتاب » کسب و کار و پول

تعداد مشاهده: 894 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 159

حجم فایل:2,324 کیلوبایت

 قیمت: 48,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    159اسلاید