مقایسه روش‌های مختلف پیش‌بینی مدت زمان اجرای پروژه با استفاده از شاخص‌های ارزش کسب شده A comparison

دسته بندي : وب و برنامه نویسی » گوناگون
مقایسه روش‌های مختلف پیش‌بینی مدت زمان اجرای پروژه
با استفاده از شاخص‌های ارزش کسب شده
A comparison of different project duration forecasting methods
using earned value metrics
لینک دانلود رایگان مقاله  انگلیسی
http://s8.picofile.com/file/8315297218/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87_%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA_%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C.pdf.html
چکیده
مدیریت پروژه با استفاده از مدیریت ارزش حاصله یا کسب شده (EVPM)  یک سیستم مدیریتی شناخته‌شده با تلفیقی از مفاهیم هزینه، زمان بندی و عملکرد فنی است. این روش بستری فراهم می‌سازد تا هزینه و تغییرات زمانی و شاخص‌های عملکرد محاسبه و هزینه و مدت زمان اجرایپروژه پیش‌بینی گردد. با استفاده از روش ارزش، حاصله شاخص‌هایی از عملکرد اولیه پروژه بدست می آید تا بر لزوم اقدامات اصلاحی نهایی تاکیدهای لازم بشود.
روش مدیریت ارزش حاصله ابتدا برای مدیریت هزینه‌ها طراحی شده و برای پیش‌بینی مدت زمان اجرای پروژه کاربرد چندانی نداشته است. اما تحقیقات اخیر نشان از افزایش میل و توجه به استفاده از شاخص‌های عملکرد در پیش‌بینی مجموع مدت زمان مورد نیاز برای اجرای پروژه دارد. در مقاله پیش‌رو نگاهی خواهیم داشت به دانش پیشرفته مورد نیاز برای انجام تحقیقات تازه و توضیح این اصطلاح پیچیده. مقاله حاضر هدفی سه‌گانه را دنباله می‌کند: نخست شاخص‌های کلاسیک عملکرد روش مدیریت ارزش کسب‌شده (SV و SPI) و شاخص‌های جدید SV(t) و SPI (t) مقایسه خواهند شد. سپس یک برنامه زمان بندی کلی برای پیش‌بینی فرمول‌های کاربردی در موقعیت‌های مختلف پروژه ارایه و این سه روش برای پیش‌بینی مدت زمان کلی اجرای پروژهمقایسه می شوند. در نهایت این که نحوه استفاده از هر روش در یک پروژه نمونه ساده و برای اطلاعات پروژه های واقعی شرح داده خواهد شد.
کلمات کلیدی: ارزش کسب شده، مدت زمان کسب شده، برنامه کسب شده، پیش بینی مدت زمان پروژه




1.    شاخص‌های عملکرد زمانی
مدیریت ارزش حاصله یا کسب‌شده (EVM)  روشی است برای ارزیابی و گزارش روند پیشرفت واقعی و فیزیکی یک پروژه و تلفیق سه عنصر بحرانیِمدیریت قلمرو، زمان و هزینه‌ها در مدیریت پروژه. در این روش تکمیل کار، زمان صرف شده و هزینه‌های تحمیلی برای اتمام پروژه مد نظر نیستند و با تعیین میزان پیشرفت پروژه با اصطلاحات پولی به ارزیابی و کنترل ریسک پروژه کمک می‌شود. در بسیاری از منابع موجود اصول پایه‌ای و استفاده عملی از این روش به طور کامل و جامع تشریح شده‌اند (برای بررسی بیشتر به [1] یا [2] مراجعه نمائید).
اگرچه EVM برای پیگیری همزمان دو مساله زمان و هزینه‌ها طراحی نشده است، در غالب تحقیقات تمرکز اصلی معطوف جنبه هزینه‌هاست (برای مثال به مقاله نگاشته شده توسط فلمینگ و کاپلمان  مراجعه نمائید که به بحث و بررسی در خصوص مدیریت ارزش حاصله از نقطه‌نظر برچسب قیمت می‌پردازند). با این همه EVM برای ارزیابی روند پیشرفت پروژه دو شاخص زمانی شناخته‌شده بدست می‌دهد که عبارتند از انحراف زمانی (SV) و شاخص عملکرد زمانی (SPI). انحراف زمانی (SV) اختلاف میان ارزش کسب‌شده (EV) و ارزش برنامه‌ریزی‌شده (PV) یا به عبارتی SV = EV – PV است (برای مشاهده تصویری این مفهوم به تصویر 1 مراجعه نمائید). توجه داشته باشید که PV اغلب به صورت BCWS (هزینه‌های بودجه‌بندی شده برای فعالیت‌های زمان‌بندی شده) و EV به صورت BCWP (هزینه بودجه‌بندی‌شده برای فعالیت‌های انجام‌شده) نشان داده می‌شوند. در واقع SV حجم کار انجام شده (یعنی حاصله) را در برابر حجم کار برنامه‌ریزی‌شده اندازه‌گیری می‌کند و مقیاسی برای اندازه‌گیری زمان نیست اما بر حسب یک واحد پولی بیان می‌شود. برای مثال
دسته بندی: وب و برنامه نویسی » گوناگون

تعداد مشاهده: 4206 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: وورد و پی دی اف

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:703 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل