ادبیات و تاریخچه اتوماسیون و نگهداری تعمیرات در وزارت نیرو

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
مقدمه:
به دنبال آن هستيم تا در يک چهارچوب مشخص به مباني نظري موضوع و سير تاريخي آن بپردازيم. پرواضح است که از ميان منابع و مراجع بسيار در زمينه «سيستم‌هاي تکنولوژي اطلاعات» و منابع انگشت شمار در ارتباط با «شرکت‌هاي نگهداري و تعميرات انتقال» مي‌بايست خط سير مشخصي را که علاوه بر اجمال و کفايت بتواند دقيقا" ما را به سمت اهداف اصلي تحقيق هدايت نمايد انتخاب نمائيم. لذا تمامي تلاش بعمل آمده است تا مباني و تاريخچه تنها در جهت موضوع بيان گردد و از تفصيل بيش از حد در تعاريف و مباني خودداري گرديده است.
لذا براي وصول سهل و روان به نتيجه و هدايت جويندگان به آنچه دنبال مي‌نمايند، اين فصل را به چهار بخش تقسيم مي‌نماييم. در بخش اول به کليات و مباني تكنولوژي و سيستم‌هاي تكنولوژي اطلاعات و همچنين تاريخچه، كاربردها و بالاخره روش‌هاي پياده‌سازي آن و نكات حائز اهميت در اين ارتباط خواهيم پرداخت.
بخش دوم به موضوع كلي و عملكرد شركت كه همانا نگهداري و تعميرات مي‌باشد و مسائل تاريخي آن و معيارهاي عملكرد و ديگر موارد مرتبط با آن اشاره دارد.
در بخش سوم كه بر پايه دو بخش اول و دوم بنا نهاده شده است به بيان تئوري‌هاي تاثير تكنولوژي بر سازمان و انواع تاثيرات ايجاد شده بر سازمان و بالاخره از آن ميان با شرح كامل و بسط تاثير تكنولوژي اطلاعات بر عملكرد سازمان بطور اخص خواهيم پرداخت.
در بخش چهارم نيز با سيري کوتاه بر گزيده مهمترين تحقيقات انجام گرفته پيرامون تکنولوژي اطلاعات و عملکرد سازمان‌ها اين فصل را به پايان خواهيم برد.


فهرست:
 مباني نظري و سير تطور موضوع    
مقدمه    
بخش اول    
1-    تکنولوژي    
2-    سيستم‌هاي تکنولوژي اطلاعات    
3-    تعريف تکنولوژي اطلاعات    
4-    تاريخچه تکنولوژي اطلاعات    
5-    کاربردهاي سيستم تکنولوژي اطلاعات در سازمان    
الف ـ کاربرد عملياتي    
ب ـ کاربرد اطلاعاتي     
ج ـ کاربرد آموزشي    
6- پياده سازي سيستم تکنولوژي اطلاعات    
بخش دوم    
1-    جايگاه سيستم‌هاي نگهداري و تعميرات    
2-    تعريف سيستم‌هاي نگهداري و تعميرات    
3-    لزوم استفاده از سيستم‌هاي نگهداري و تعميرات    
4-    معايب ناشي از نداشتن سيستم‌هاي نگهداري و تعميرات    
5-    انواع روشهاي نگهداري و تعميرات    
الف ـ نگهداري و تعميرات به منظور بهبود    
ب ـ نگهداري و تعميرات در هنگام بروز اشکال    
ج ـ نگهداري و تعميرات پيشگيري     
د ـ نگهداري و تعميرات پيشگويي کننده    
هـ ـ نگهداري و تعميرات بهره‌ور فراگير    
6-    نگهداري و تعميرات در سازمان‌ها    
7-    نگهداري و تعميرات در شبکه انتقال
بخش سوم    
1-    تئوري هاي مبتني بر عامل تاثير    
الف ـ جبر تکنولوژي    
ب ـ جبر سازماني    
ج ـ ديدگاه اقتضاء و ضرورت    
2- انواع تاثير تکنولوژي بر سازمان    
1-2- تاثير سيستم‌هاي انفورماتيک بر اقتصاد سازمان    
2-2- تاثير سيستم‌هاي انفورماتيک بر ساختار سازمان    
3-2- تاثير سيستم‌هاي انفورماتيک بر عملکرد سازمان    
الف ـ تاثير بر مهندسي مجدد منابع انساني    
ب ـ تاثير بر استراتژي سازمان    
ج ـ تاثير بر متمايز ساختن عملکرد سازمان    
د ـ تاثير بر کارايي عمليات    
هـ ـ تاثير بر طراحي مجدد کار    
بخش چهارم    
مهمترين تحقيقات پيرامون تکنولوژي اطلاعات و عملکرد سازمان    
برگزيده تحقيقات انجام گرفته در ايران    
خلاصه    
منابع    
الف ـ منابع فارسي     
ب ـ منابع انگليسي    

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 3227 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 78

حجم فایل:107 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب Word و قابل ویرایش